Tema 3 ---> 3. Màquines de combustió interna alternatives

El tipus de combustible determina el disseny específic del motor. Son: motors d' encsa per guspira o de cicle Otto, i els d' encesa per compressió o de cicle dièsel. A més, hi ha diferents solucions estructurals diferenciats pel nombre de cicles: dos temps (2T) i quatre temps (4T)

3.1 Funcionament dels motors alternatius de 4T

La part de motor on es produeix la transferència d' energia tèrmica és a la cambra de combustió, a la part superior del cilindre i a l' aire quan s' obre la vàlvula d' admissió.
La inflamació del combustible produeix una expansió, en forma de gasos, que empenyen l' èmbol en sentit descendent fins al punt mort inferior (PMI). El seu desplçament es transmet a la biela, que, al seu torn, fa girar la maneta o manovella que és al cigonyal.
Quan l' èbol ascendeix fins arribar al punt mort superior (PMS), empeny els gasos cremats que surten del cilindre a través de la vàlvula d' escapament.
Diferencias entre un Motor de 2T y 4T - EMA Competición
Origen

A.  El motor d' encesa per guspira o de cicle Otto


El motor de cicle Otto s' alimenta amb gasoina. Hi han dos sistemes per portar la gasolina del dipòsit al motor: a través de carburador i a través d' injector.
La burgia crea una guispera que provoca la inflamació.

El ciclo Otto: motores de dos y cuatro tiempos
Origen

1er temps: admissió

L' èmbol es troba en el PLMS. La vàlvula d' escapament esta tancada, i la d' admissió s' obre. L' èmbol xucla aire de l' exterior i gasolina polveritzada. Aquesta fase acaba quan l' èmbol esta al PMI.

2on temps: compressió

La vàlvula d' admissió es tanca, i l' èmbol inicia el sue ascens fins a arribar al PMS. La barreja d' aire i de gasolina ssoleix la seva màxima compressió.

3er temps: explosió

La bugia es sotmesa a una alta presió, fa iniciar una guspira que inflama la barreja, i explota. La força fa pujar l' èmbol cap al PMI.

4rt temps: escapament

Quan l' èmbol arriba al PMI, s' obre la vàlvula d' escapament i els gasos surten a l' exterior. El cicle torne a començar amb l' admissió.

B. El motor d' encesa per compressió o de cicle dièsel


En el motor dièsel, en el temps d' admissió, entra solament aire al cilindre, que serà comprimit fins arribar a 600ºC. En el moment de l' explosió un injector, injecta una cuantitat petita de gasolina pulveritzada al cilindre. Al entrar en contacte amb l' aire calent i compactat, genera una gran explosió que empeny l' èmbol cap al PMI.
Els motors diesels son més duraders i eficients,

3.2 Característiques dels motors.


A. Cilindrada


Per calcular el volum d' un cilindre:
Per calcular el volum màxim d' un cilindre:
Per calcular la cilindrada:

B. Relació de compressió


Per calcuolar la relació de compressio:

C. Potència


La potència depèn de la freqüencia de rotaió del cigonyal o arbre de sortida del motor. Els fabricants donen la potència màxima i el valor de freqüència de rotació a que s' aconsegueix.

El anuncio de coches más caro de la historia | Actualidad | Motor ...
Origen




Comentarios